LinkedIn kampagne

isoplus


isoplus


isoplus har tidligere kørt kampagner på LinkedIn på andre europæiske markeder, og nu var turen kommet til Sverige. Kampagnens formål var at udbrede kendskabet til isoplus blandt de svenske forsyningsselskaber og leverandører.

Imidlertid har selskabet strategisk besluttet at outsource en større del af deres markedsføring. Derfor ledte administrerende direktør Bo Olsen og hans team efter en kommunikationspartner, der kender fjernvarmemarkedet – og kan eksekvere en kampagne på LinkedIn.

- Her er FIF et virkelig godt match. Vi skal ikke først forklare om vores produkter og om markedet. Det ved FIF i forvejen, og de har en specialist i sociale medier. Maria vidste præcis, hvad hun skulle spørge om, så hun kunne sætte kampagnen op efter vores ønsker, siger Bo Olsen.

Kampagnen bestod af tre dele: Organiske opslag, der blev delt på isoplus’ nye LinkedIn-side. Lead-annoncer, der både blev delt som opslag og som sponsoreret indhold. Og retargeting, der gik målrettet efter brugere, der havde set lead-annoncerne og besøgt hjemmesiden, men ikke indsendt kontaktinformation. Kampagnen blev løbende analyseret og tilpasset efter målgruppen.

Klik, interaktioner og besøg på hjemmesiden viste, at målgruppen havde en stor interesse i at lære isoplus at kende. Men også, at det svenske marked generelt agerer mere forsigtigt end det danske. Kampagnen gjorde samtidig isoplus klogere på, hvad målgruppen reagerer på – en viden, der kan bruges til at målrette fremtidige kampagner på LinkedIn.

Bo Olsen, administrerende direktør, isoplus

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Seneste nyt fra vores verden - direkte til dig.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Spørg nogen, der ved, hvad I taler om


Hos FIF har vi været optaget af fjernvarme - og kun fjernvarme - siden 1984. Det giver os en unik indsigt i alt fra fjernvarmens særlige vilkår til forbrugernes fordele hjemme i stuerne. Og det kan du mærke i alle vores ydelser.


Fjernvarmens Informationsfond

Merkurvej 7
6000 Kolding
Tlf. +45 7630 8000

Den obligatoriske


We are social