Hvis I betragter jeres hjemmeside som et visitkort, så går I glip af muligheden for at fortælle om jeres historie, præsentere fordelene ved at bruge jer - og give potentielle forbrugere/kunder et indblik i, hvorfor de skal vælge jeres produkt.
Hvad ser jeres kunder, når de besøger jeres hjemmeside? Og hvilket indtryk vil I gerne efterlade?
Med et hjemmesidetjek får I et friskt blik på siden og nogle helt konkrete anbefalinger til forbedringer. Noget, I næppe har meget tid til at klare i jeres hverdag.
Hvad er et hjemmesidetjek?
Jeres hjemmeside fungerer typisk som en digital afdeling af jeres kundeservice. Det er her, nuværende og kommende kunder først søger svar på deres spørgsmål om fjernvarmen. Og derfor har det særligt to fordele at holde hjemmesiden skarp og brugervenlig:
Vi kan hurtigt gennemgå jeres hjemmeside og give forslag til forbedringer af indholdet.
Mail: mv@informationsfond.dk
Tlf.: 3090 5988
Når potentielle brugere eller kunder søger information fra fjernvarmeselskaber eller leverandører til fjernvarmen, bruger ca. 90% af alle danskere Google som søgenetværk.
Konkurrencen om de organiske placeringer i søgeresultatet er hårdere end nogensinde, og leverandører af varmeløsninger har meget fokus på optimering af hjemmesider, fordi 63% af alle brugerne vælger at klikke på én af de tre første hjemmesider i det organiske søgeresultat.
Når du har en hjemmeside, er det ikke givet, at den vil blive fundet af de personer, der søger information om dit fagområde – uanset om du er forsyningsselskab eller leverandør til fjernvarmen. Hjemmesiden skal optimeres, så den komplementerer den algoritme, der fordeler hjemmesiderne i søgeresultatet.
9 ud af 10 danskere bruger Google, når de søger informationer på internettet, og over halvdelen af disse klikker kun på links, der ligger i det organiske søgeresultat. Der er hård kamp om placeringerne, hvorfor du bør have fokus på SEO, hvis du gerne vil findes af potentielle brugere eller kunder.
Uanset om målet med din hjemmeside er at informere potentielle brugere om fjernvarmeløsninger, få flere kunder eller noget helt tredje, så har vi kompetencerne til at få netop dette til at ske.
Har du spørgsmål, så ring endelig til Majbritt Fegar - eller skriv på mf@informationsfond.dk.
Hos FIF har vi været optaget af fjernvarme - og kun fjernvarme - siden 1984. Det giver os en unik indsigt i alt fra fjernvarmens særlige vilkår til forbrugernes fordele hjemme i stuerne. Og det kan du mærke i alle vores ydelser.